Total Pageviews

7.09.2011

Guys !! They rock the world !!






I believe fashion is a representation of ageless beauty, through a change of  different style and costume, we create a personal style for every stage of our age. In western country, growing old is not an excuse to be abondoned by fashion, instead the oldies start learning to dress in a graceful way, through reading the blog " advance style", you can feel how energetic and happy life behind each beautiful lady, I hope we can keep enjoying the fun of dressing up till we are very old. 

Life is a gift, we should treat it in a positive way. 

早前在facebook上傳了一篇雅虎文章,主題是「老.女人味」,很開心香港終於有位時裝人能積極地回應女人年華老去的問題,不是只一味「剩女」,「中女」地去刺激對年齡異常敏感的香港女人,我不會說自己對青春逝去亳無感覺,我確實也有點然,不過與其還強抵抗,勉強梳個小丸子頭,或刻意地著上不合年齡的年青衣服更令我感到可悲。歲月的而且確是會偷走我們表面的一些東西,然而它也會為有智慧的人帶來品味與鬆容,只要我們不放棄對美的追求,老了我們也能悅己者容。

這個advance style blog是我早前在網路上無意看到的,一看很是喜歡。我一直深信老人也可以很時尚,你看他們的造型多酷,在香港我真的很難看到一位很「酷」的老人,印象中除了Joyce Ma 及Kinji 的毅老太外,其他的什麼夫人都好像華貴得來太俗氣,反而張曼玉,鐘楚紅以及鄭秀文都是我期望老得來好看兼有型的幾位女星,看我們這一代80後又能否改變這種港式師奶造型局勢,為這個不什美麗的城市美化一點。













No comments:

Post a Comment